понеділок, 21 січня 2019 р.

 Виховна година.
Тема: Подорож до країни Ввічливості і доброти.
Мета:Конкретизувати уявлення школярів про найвищі людські доброчесності (шляхетність, чуйність, відданість, вдячність, милосердя тощо); сформувати правильну морально-етичну оцінку людських вчинків; підготувати до реальної поведінки за законами добра і краси.


Обладнання:карта сузіря з зірками; картки з правилами.
І. Організаційний момент.
Оголошення теми і мети заняття.
ІІ. Основна частина.
  1. Вступне слово вихователя
Кожна людина своєрідна, але щоб засяяти їй в повній красі, треба навчитися правил культури – тільки тоді людина буде для людей. Учень може вчитися добре, навідь відмінно, але в побуті він неакуратний, з товаришами грубий.
Що означає «вести себе культутро»?
(Учні висловлюють свою думку)
Давним – давно слова ввічливість і правила повдінки ніхто не придумав цпеціально вони складались поступово. Взяти, наприклад, правило знвмати шапку. Воно зявилось ще в середині століття. Знімаючи шапку, ви ніби показуєте, що в руці його немає зброї. Це означало: «Я тобі довіряю – ось моя голова!»
Слово будь-ласка ніби прокладає міст між людьми, , пом’якшує їх відносини.
Тому, щоб дізнатися більше добрих і ввічливих слів ми відправимось до країни Ввічливості і доброти.
Зупинка А. Як ми вітаємось?
Правила написані на картках,які читають діти.Діти розповідають,як вітаються дорослі,як-вони.
Для того,щоб уникнути помилок,треба знати такі правила:
-Вислуховую співрозмовника,не перебиваю.
-У розмові не вимахую руками,не жестикулюю без потреби.
-Не кажу про присутніх «він» або «вона».
-Не говори погано про відсутніх.
-В розмові з рідними і старшими не підвищую голос.
-І в школі,дома в мене однакова вихованість.
Зупинка Б.Сузір’я шляхетних вчинків.
Завдання: Відгадати мультиплікаційного героя,що здійснив гуманий вчинокі збагатив сузір’я новою зорою.
Варіанти шляхетних вчинків.
Зірочка Чуйності.
Цей персонаж змилувався і врятував життя коту‚псу і змії‚віддавши взамін останні шапку,сорочку та піджак.
(Парубок Ваня „Чарівний перстень”)
Зірочка Відданості
Ціною власного життя цей герой самозречено захищав свого господаря від нападу злої кобри.
(Мангуст Рікі-тікі-таві „Рікі-тікі-таві“).  
Зірочка Вдячності
На противагу старшим, цей хлопчик гостинно зустрів дорогу гостю, продемонструвавши приклад гідного ставлення до людини похилого віку.
(Онук «Зустрічайте бабусю»)
Зірочка Добра
Герой та його добрі друзі гарно привітали іменинника цікавими подарунками та допомогли весело відсвяткувати день народження.
(Вінні-Пух «Пригоди Вінні-Пуха»)
Зірочка Милосердя
Останнє бажання дівчинки повернуло здоров'я хворому хлопчику.
(Дівчинка Женя «Квітка-Семицвіт»)
Пропонуємо дітям пригадати ще кілька гуманних вчинків мультиплікаційних персонажів та дати відповідні назви безіменним зорям.
Зупинка В . Терези Добра і Зла
Зупинка Г.Мультиплікаційні ерудити.
Завдання: правильно та швидко відповісти на запитання конкурсу.
Варіанти конкурсних запитань.
  1. Які подарунки і від кого отримав на день народження ослик Іа ? (Пригоди Вінні-Пуха)
  2. Хто допомагав Герді рятувати Кая ? (Снігова королева)
  3. Хто і чому став новою мамою мамонтеняті ?(Мама для мамонтеняти)
  4. Як зумів поєднати пристрасть до полювання і любов до тварин пес Шарик?(Троє из простоквашино)
  5. Якою була остання умова гнома хлопчику Нільсу задля повернення його звичного росту? Як він вчинив (Зачарований хлопчик)
  6. Пригадайте мультфільми, де люди і звірі є друзями.
Правильні відповіді.
1. Горщик від ведмедя,клаптик повітряної кульки-від поросяти, власний хвіст - від сови.
2. Старенька фінка , олень, розбійники.
3. Слониха. Мамонтеня втратило рідну маму.
4. Натомість рушниці використовував фотокамеру.
5. Засмажити гусака Мартіна. Нільс відмовився зрадити друга.
6. «Бременські музиканти», «Золота антилопа», «Умка» та інші.
III. Підсумок.
Ось ми і прогулялися країною Вічливості і доброти, зробили для себе висновок:
«Будьмо вічливими, бо ніщо не дається нам так дешево і не ціниться так дорого, як вічливості і добро».






Немає коментарів:

Дописати коментар